Thursday, December 28, 2006

S***I***R***A****P read me backwards

Dragi moshului dragi....
Iaca a venit si mailul in care e vremea sa va relatez ce s-a mai intamplat pe frontul de vest...
Vremea pe aici nu te ajuta prea mult sa simti sarbatorile asha ca trebuie sa ne multumim cu stelutze desenate pe foi de caiet dictando...:)
craciun..
Vremea aia in care stai cu ai tai... la caldurica... mananci bunataturi...mmm... te uiti la bradul multicolor si la filme cu moshu...
de data asta a fost altfel..:)
A inceput de sambata dimi la ora 9 cand eram ashezati pe locurile 21 si 22(din pacate nu erau la geam)... in vagonul 18 (ultimul) al eurostarului...
drumul a fost scurt caci la 12 eram dans la ville lumiere!:) iar oceanul l-am traversat in 20 de minute...
Ajunsgi...cu bagaje putine si cu 2 harti ale orashului ne-am invartit ceva pe la metroul incurcat si am dibuit intr-un final apoteotic linia corecta... incepusem sa ma simt ca in Bucuresti... lumea grabita, ushor nervoasa... mizerie...oameni care vorbesc tare si bombane..:)) yuhuu home sweet home!
am ajuns in final la statia les halles care e situata undeva in apropiere de Luvru...
Uh i was missing this city....
Porumbei... biciclete...copilashi multi... par cretz strans de berete colorate...esharfe...multe esharfe si miros de tigara:)... baghete bine rumenite care iti faceau cu ochiul de langa croissantele de la geamul brutariilor (boulangerie)
Paris... nous sommes ici!
Pana la cartierul latin unde se afla hostelul "young and happy" am mai facut vreo ora caci dupa ce am trecut Sena, prin fata Notre Dame-ului ne-am pierdut pe stradute intortochiate...dar pana la urma ni s-a aratat si rue de Mouffetard!
notre petite rue!
Am lasat bagajele repede si am plecat in explorari...
Am apucat sa vad de data asta partea "vie" de-a dreptul a Parisului... stradutze pietruite cu zeci de culori in ferestre ticsite cu fel de fel de podoabe... un furnicar de lume care se plimba dintr-un loc in altul... care mai de care mai atragatoare ochilor curiosi...
bd. Saint Germain era cel mai bun prieten al nostru caci in momentul in care ajungeam acolo gaseam aproape orice... insa aventura tumultoasa incepea cand ne avantam pe stradutze infinite...fiecare cu poezia ei... cu oamenii care iti strigau "bonjour madame" cu zeeeci de cafenele mici... mici de tot, in care pe un coridor erau inghesuite 10 masutze... toate pline cu francezi ciufulitzi cu tigara si cafeaua in mana... cu multe lucruri de spus!:)
Era foarte amuzant caci ori de cate ori ne pierdeam ne invarteam intr-un cerc urias care ne ducea catre intersecia "Buci" :)si cand ajungeam acolo ne simteam ushuratzi caci eram on safe ground :))
24 seara m-a prins la o tacla cu moshu prin turnul luminat... eh si dupa ce i-am spus ce mi-as dori... m=am ales cu o esharfa de toata frumusetea..indiana:)
de la 300 m inaltime se vede totul la picioarele tale... Panteonul...Sacre Coeur... Arcul de Triumf... Champs Elysees...Notre Dame, Le Louvre, l'Hotel des invalides... foarte tare!
Am prins si un scurt metraj cu istoria turnului... cu imagini vechi..expozitii de fotografie si imagini de-a lungul anilor:)
in spiritul francais am inchinat un vin roshu si am mancat niste president in camarutza de hostel care era de 2.5 ori mai mica decat camera mea de camin din buc:)..
"Le grande Bucuresti" ce-i drept isi merita toata lauda... caci spre deosebire de Londra... orasul asta parca are mai multa poveste... o boemie nespusa care pluteste in aer... in priviri de ochi negrii cu zulufi castanii...care te insotesc pe stradute cu pietrish alb... prin parcuri cu fantani si sculpturi incredibile... fiecare cu alt detaliu ... cu scaune de metal ashezate random pe care te poti asheza in voie si poti inghetza clipa...
Lumini...
asa e...
sunt zeci...sute...mii....sute de mii de lumnini jucause care te ghideaza prin labirintul de minuni ce ti se dezvaluie...
paris?...
it's a definetly yes! sau mai bine zis... biensure que oui ;)
Sarbatori fericite mes amis!
Bisous!!!

2 comments:

rox gunatilake said...

Apai, dragii Moshului dragi, iata ca si cu lipsa de nametzi, tot am venit. M-am impiedicat de un nor de ceatza si tot nu m-am lasat. Am invatat sa tastez la laptop ca sa fiu modern (Alex si Rox ma invata, stand atente cu ochii in monitor).

Ele zic va va (vaaaa va vaaa...era greseala ca sunt novice) transmit multi pupici calzi si LA MULTI ANI.

Cu drag,

Mosul Modern (and yah, I love Paris tohoohoh)

Nico(leta) said...

Ehheee..se pare ca Mosu a fst darnic cu voi..Paris, a?
Eu Craciunul l-am facut tot printre sarmale si carnati, dar de Anul nou am mancat struguri in Madrid:)

Draga mea sper ca esti bine..si din posturile tale se pare ca este adevarata aceasta afirmatie:)..

A..vezi ca anul asta nu scapi de o vizita din partea mea:):):)..De asemenea astept sa fie intoarsa:)

Te pupicesc,
nico